vad kan hända på nästan 7 månader?

Ja, du det är en fråga man kan ställa sig ? och jag kommer just göra det till mig själv nu, för jag har varit här i USA som au pair i nästan 7 månader nu. Jag åkte den 10 augusti 2009 och nu sitter jag är en solig dag 7 månader senare.

Tiden har gått grymt grymt fort, känns som att man har varit här i en evighet, men samtigt känns det som att man lämnade sverige nyss. Men jag trivs verkligen jätte bra här, familjen är bra och alla mina vänner. Har fått väldigt många nya vänner nu sen vi träffade Janina och hänger mer på Starbucks och det är jag glad över :)
haha men detaljer behöver vi inte ta än ^^

Men vad är det som har hänt i mitt liv här då ? Gör en lista av de stora sakerna jag gjort hittils :

*Disney kryssning i karribien med familjen
*road trip med nanti till ohio
*new york besök hos Julia
*besök av Julia
*vart i florida över jul och nyår i vår lägenhet
*min familj kom hit =)
*ska nu i april åka till texas

Det är nog dom stora sakerna som hänt mig.

Sen så har jag vuxit otroligt mycket, då menar jag i mogenhet och allt vad det innebär. Har blivit mer vuxen och självständig, bättre självförtroende allt. Jag trodde inte det skulle ändras så mycket och så snabbt. Ni kan fråga min familj om hur mycket jag hade ändrats, men då är det på det bra sättet :)

Och sen så har skaffat mig hur många vänner som helst runt om i hela landet, och det är jätte kul, få höra hur man gör i deras länder och historier de har vart med om och allt vad det innebär :) sen är det också en väldigt bra chans när man är ute och reser senare i livet att hälsa på dom.

Detta var en liten berättelse vad som hänt mig :) Ha det bra 




Yes, thats a question I can ask myself? and I will just do it now, because I've been here in the U.S. as an au pair in almost 7 months now. I left sweden August 10, 2009 and now I sitting outside on a sunny day here 7 months later.

Time has going past really fast, feel like you've been here , but all it feels like to be left Sweden recently. But I really enjoy my life here, the family is good and all my friends. Have received many new friends now since we met and Janina's more about Starbucks and I am happy:)
haha but the details we need not take over ^ ^

But what has happened in my life here? Make a list of the great things I have done first:

* Disney cruise in the Caribbean with the family
* road trip to Ohio with nanti
* New York City visit Julia
* ¨two visits from Julia
* Florida over Christmas and New Year in our apartment
* my family came here =)
* are going to texas in April

It is probably the major things that happened to me.

Since then I have grown an awful lot, I mean the maturity and all that implies. Have become more adult and independent, more self-confidence everything. I never thought it would change so much and so quickly. You can ask my family about how much I had changed, but when it is in the good way:)

And then it has gained me many friends at any time throughout the entire country, and it's really fun, hear how they do in their countries and the stories they have with each and everything that entails:) then it is also a very good chance when you're traveling later in life to visit them.

This was a short story what have happened to me:) Take care


Kommentarer
Postat av: Ulle

Roligt att livet leker. Här är det mest kallt så jag tar vara på de små tillfällena när det är lite hopp om våren. Sedan har jag ju underbara barn att glädja mig åt både på jobbet och hemma.

2010-03-10 @ 08:15:04
Postat av: mamma

Det har gått fort! Du kommer att hinna med massor på den tid som du planerar att vara i USA. Det ska bli spännande att se vad det blir. Försök hitta på många roliga saker tillsammans med din familj och dina nyfunna vänner.

2010-03-11 @ 22:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0