Uppdatering från gamla värdfamilj till ny

Ja du, detta var ju inte det lättaste att börja med direkt, men kan berätta att vi åkte ner till florida igen och hade en bra semester i 2 veckor. Eller a första veckan jobbade mina värdföräldrar och jag tog runt barnen på olika aktiviteter som minigolf, poolen, lekplatsen och ett ställe där barnen kunde leka och det var experiment och massa sånt kan inte förklara vad det är. Men barnen gilla det jätte mkt :)

Sedan vet jag inte riktigt vad som hänt, jag har vart med mina kompisar så mycket som möjligt för mitt år som au pair va ju över 10 aug, men som ni vet valde jag att förlänga med ett år men dock med en annan familj.

Jag åkte en lördag för att träffa en familj i Georgetown, DC och de gick jättebra och det blev faktiskt min nya familj. Kommer till det senare.

Men för en vecka sen var det den jobbigaste veckan i mitt liv nästan, det var då jag var tvungen att säga hejdå till mina älskligar, mina godingar och aa vi hade våra stunder ibland men de barnen jag tatt hand om under ett år känns som om att dom är mina egna, det var grymt svårt att lämna dom. Och även mina värdföräldrar såklart, vi kom överens så bra och de var som mina egna föräldrar, och jag vet att vi kommer hålla kontakten under mitt år här. Jag bor ju som sagt bara 45 min ifrån utan trafik.

Den nya familjen lever som sagt i georgetown och jag har igen ett rum i källaren och det är ett fint och stort hus vi bor i, och jag tar hand om tvillingar T och K, mycket söta barn :) Föräldrarna är snälla och lätta att prata med. Så jag trivs men det var lite jobbigt i början att släppa tankarna från de andra barnen och förstå att jag har flyttat vidare, men nu är det jätte bra och vi alla trivs med varandra :)

Jag ska försöka skriva nu ofta så ni vet vad som pågår i mitt liv, jag är nu mycket trött och jag ska försöka få en tidig sömn, det blir väl halv 11 innan jag somnar men det är tidigt för min del :)
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Ulle

Kul att du vill ta tag i bloggen igen.Det är så roligt att få veta vad som händer med dig i usa.

2010-08-13 @ 12:13:59
Postat av: mormor

Jättekul o kunna läsa hur du har det! Nu väntar vi med spänning att få läsa mer;)

2010-08-13 @ 21:30:48
Postat av: mamma

Kul att du har kommit tillbaka till bloggvärlden. Nu vet jag i och för sig det mesta men det är roligt att läsa ändå!

2010-08-15 @ 17:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0