Körtelfeber och snödag.

Vilken bra kombination eller inte, igår hade barnen ingen skola heller, men i måndags så fick jag körtelfeber och mådde väldigt dåligt, så kl 1 tog min värdpappa över. Måndagar jobbar jag från 8-5 för er som inte kommer ihåg.
Så då åkte jag till doktorn och kollade vad som var fel med mig och dom sa att jag hade halsfluss igen, och sen testade dem även för körtelfeber och då hade jag det också.

Men det är väldigt konstigt att jag kunde fått halsfluss bara inom 30 dagar för jag hade ju det när jag var i florida nu över jul. så min värdpappa sa till mig att jag skulle åka till deras doktorn och det gjorde jag, jag skrev in mig där och fick vänta på doktorn. Då sa han att jag inte hade halsfluss men att jag hade körtelfeber, så han skrev ut en medicin för körtelfeber vilket den första doktorn sa att det inte fanns någon medicin till. Så nu och med ska jag gå till samma doktor som min värdfamilj använder :)

I tisdags så jobbade jag som vanligt men tog det väldigt lugnt och gick till sängs direkt efter jag slutat och vilade mig. Igår när jag vakade upp mådde jag inte alls bra jag hade hostat hela natten så jag inte fått någon sömn, och min värdpappa ringde mig kl 7 och sa att dom behövde mig 8 för att barnen inte hade någon skola pga snö, men jag frågade om jag kunde få börja 12 som vanligt för att jag inte mådde bra och det kunde jag, så han var ute och handlade då passade han på att köpa hostmedicin till mig och en äcklig protein drink som jag måste dricka varje morgon för att hjälpa mig må bättre, och den smakar jätte äckligt :( min värdpappa bara njuter att ge mig den och se mig dricka den vilket jag tycker är mycket taskigt av han ^^ men jag vet att han bara menar väl och vill att jag ska må bra så fort som möjligt.

Och jag har verkligen sett resultat i det också :) idag är jag mycket piggare och har jobbat hela dagen :)
Har dock varit inne hela dagen för att lille pojken vill inte gå ut och leka i snön :( vet inte varför, men det kanske är bra att jag har hållt mig borta från den.

Nog från mig nu :P ni får ha det bra älskar er

Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas att du håller dig på benen resten av din tid i USA. Sjukdomarna kan du lämna kvar när du åker hem ;)

2011-01-27 @ 22:47:51
Postat av: mormor

Tror det är lättare att ni har samma doktor, då känner han till familjen. Krya på dig snabbt!;)

2011-01-28 @ 22:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0