Ibland

Ibland önskar jag bara att minsta värdbarn vart mitt eget, han är helt underbar och tyvärr eller det kan man inte säga, för jag är för ung för att ha barn än men, jag skulle jätte gärna vilja ha han som barn alltså, det går inte beskriva hur mkt jag gillar han. Visst finns det stunder man önskar man inte jobbat här men det händer inte så ofta.

Ni som har sett han förstår nog vad jag pratar om :) Min egna lille ängel, ibland känns det som att jag är hans mamma, för jag tråkigt nog ser han mer än vad hans mamma gör, men livet är hårt ibland :(

När jag ändå håller på så kan jag berätta lite hur jag känner att vara här och så, och jag trivs grymt bra här och man önskar bara att ens familj och vänner kunde flytta hit för då vore livet underbart, men så enkelt är det inte. Men jag har fått för mig nu att det är grymt mycket roligare att prata engelska än svenska, det kanske är för att jag pratar engelska hela dagarna, men jag pratar ju även lite svenska med vänner och familj hemma. Det händer också då och då att man glömmer bort svenska ord, det är sjukt att tänka så men så är det faktiskt.
Och jag har nu kommit till den punkten att jag tänker och har även drömma på engelska.
Har fått beröm över min engelska och det gör mig grymt glad och stolt över mig själv.

Har fått frågan också om jag har börjat fundera på att stanna här längre eller inte, och den frågan kan jag inte svara på nu, det får framtiden svara på.
Man vet aldrig vad som händer är i livet.

Jag saknar mina vänner GRYMT mycket nu ska ni veta, och ni ska veta att jag har alltid er i tankarna och i mitt hjärta. Och Angelica det betydde jätte mycket när du ringde till mig på nyår, får erkänna jag började gråta lite efter samtalet efter allt du sa, TACK så mycket och du betyder mycket för mig <3
(haha äntligen kommer det eller ;) )

Och Malin tack för din fina julklapp, lille pojken gillar bilen grymt mkt, får nog inte se den så mycket mer tror jag inte, iaf inte som min ^^ haha kan ju sno med mig den hem till Sverige sen :P
Du finns också i en väldigt speciell plats i mitt hjärta <3

Ne nu ser jag att klockan är mycket och Nanti ska komma och hämta mig snart så jag får göra mig iordning det allra sista :)

Ha det bra :)


Hittade en rolig bild, kanske jag i framtiden någon gång? vem är mannen?
Found a funny picture, maybe me in the future? Who´s the man?

Sometimes I wish that my smallest hostkid are my own, he is absolutely wonderful and, unfortunately, or that can´t I say, for I am too young to have children yet but I would really like to have him as a child, therefore, can not describe how the much I like him. Certainly there are moments you wish you did not work here but it does not happen very often.

You who have seen him quite understand what I'm talking about:) My own little angel, sometimes it feels like I'm his mom, because I, sadly,  see him more than his mother does, but life is hard sometimes: (

While I am being so, I can tell you how I feel to be here and so, and I'm cruel good here and I just wish that my friends and family could move here because then life would be wonderful, but so simple, it is not. But I have realised that is so much more fun to talk English than Swedish, it is perhaps because I speak English all day, but I'm talking of course also a bit of Swedish with friends and family at home. It also happens that I forget Swedish words, it's sick to think so but it is actually.
And I've now reached the point that I think and now dream in English.
Has received praise for my English and that makes me cruel happy and proud of myself.

Have been asked also if I have started to think about to stay here longer or not, and the question I can not answer now, the future will answer.
You never know what happens in life.

I miss my friends so so much now and you to know I always have you in mind and in my heart. Angelica it meant a lot really when you called me on New Year's, have to admit I cried a bit after the call, after all you said, thank you very much and you mean a lot to me <3


Malin thanks for your nice Christmas present, little boy likes the car a lot, may probably not see it so much more I don´t think, ^ ^ haha can 'steal with me home to Sweden later: P
You are also in a very special place in my heart <3

I see that the time start to be that time Nanti will come and pick me up soon so I can make myself prepared to the very end:)

Take care:)


Kommentarer
Postat av: Jeb

En vacker dag Sofia. Så kommer våra hjärtan att krossas på ett annat sätt än det vi är vana vid. En hjärtekross bara föräldrar som skiljs från sina barn kan känna... Jag vet precis hur du menar, och vi har lång tid kvar att lära oss älska dem ännu mer och ännu djupare. Är det här med Au Pair verkligen hälsosamt för unga kvinnor?



Angående fotot. Du är sjukt snygg som brud! Hade jag varit kille så hade jag friat på direkten! Vilken brudgum kan motstå det där?!

2010-01-09 @ 02:20:31
URL: http://jebyork.blogg.se/
Postat av: mormor

Ja, visst blir man kär i de små godingarna! Mna minsta godingar har varit här fredag-lördag

2010-01-09 @ 15:10:16
Postat av: Anonym

Kul att du trivs så bra!

2010-01-09 @ 18:11:12
Postat av: Malin Å

Du betyder massor du också :) det är ju klart han kan få den :) det var ju bara en kul grej :) hehe :D

Och den lille pojken är verkligen super söt :D ha det bäst <3

2010-01-09 @ 22:39:24
Postat av: Lena

Det låter som om du har väldigt kul, men jag saknar dig ändå.

Men snart ska jag skriva brev till dig men det får bli på svenska för engelska är lite svårt fast jag har önskat mig e ordbok när jag fyller år.

Kramar Ahlfred

2010-01-10 @ 12:16:23
Postat av: Angelica

ja äntligen kom det ;) har du fått min julklapp än? rätt länge sen jag skickade den :(

´Saknar dig vännen <3

2010-01-13 @ 23:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0