Saknad

Det är verkligen nu jag vet vad saknad är,
saknad till någon,
saknad till något,

Jag vet hur det är att ha någon väldigt långt bort från en eller flera,
jag har känt detta förut men absolut inte på detta sätt.

Men jag vet att jag kommer klara detta, med och med utan hjälp.
Alla stunder i livet är inte perfekt och roliga, man måste gå igenom tuffa tiden för att få de ljusa.


Jag ångrar verkligen inte att jag åkte hit, det har alltid varit en dröm för mig och nu är jag äntligen här och jag ska klara detta, med motgångar givitvis. Det jag gillar med USA är att människorna är så trelivga, idag när jag tog mig en promenad innan jag skulle träffa mina vänner så hälsar varenda en man ser på gatan, en man till och med stannade upp från andra sidan för att kunna vinka, det var en bil som var ivägen så han stannade så att han skulle se hela mig och få ögonkontakt och sen viknade vi och forstatte i vår riktning. Sådant händer inte i Sverige direkt.

En annan sak jag gillar att affärerna är öppna sent, köpcenter och sådant stänger vid 10, så man har tid efter jobbet att åka och handla och hänga runt med sina kompisar.

Det jag saknar från Sverige, är min familj och mina vänner såklart, svenska maten är godare, pappa jag saknar din mat. Sen möjligheten att prata om sina problem eller bara prata svenska med någon nära vän i verklighet.
Jag har många som jag kan prata svenska med på internet men det är inte samma sak som att prata i verkligheten, jag måste prata engelska om jag ska uttrycka mig här, och det kanske inte alltid är så lätt nu i början då mitt ordföråd inte är så stort som jag skulle vilja ha det. Men det har helt klart blivit bättre än vad jag hade innan jag kom hit och jag är mer självsäker när jag pratar.

Oj ne nu ska jag inte skriva mer, kanske tråkigt att läsa, men jag ville bara skriva av mig lite, imorgon ska vi ha BBQ men först ska vi till en kompis på "sminkparty". jag måste verkligen sova nu för att kunna orka med dagen, klockan ringer 8 imorgon:(

Men på söndag ska jag spendera min tid med mig själv, och med mina vänner och familj på datorn, så då kan vi prata, jag ska inte vara med någon för jag tror det är nyttigt att koppla av lite ibland, har kommit fram till nu att jag har varit väldigt upptagen med saker som händer hela tiden, =P

Haha nu börja jag skriva igen, men som sagt jag sakner er där hemma och hoppas ni har det jättebra:)

Bästa vännerna i sverige<3



Min underbara familj<3

Jag saknar er alla andra också, men om jag skulle lägga upp bilder på alla skulle det bli långt, men ni vet att ni betyder mycket för mig ändå<3

Kommentarer
Postat av: Ulle

Vi kan höras i eftermiddag. Jag kan prata så kan du få höra lite härlig västgötskan. Jag kan lyssna och diskutera också om du vill.

2009-09-19 @ 08:30:11
Postat av: mormor

Hoppas att jag kan få ordning på min webbkamera o ljud så kan du få prata lite med "gamla" mormor också !

2009-09-19 @ 14:07:51
Postat av: Angelica

jag saknar dig också ska du veta <3

ser till att vara inne på msn imorgon då så kan vi prata :) har ju skype nu också men vet inte om jag fått rätt sofia :P

Mattias hälsar jätte gott :)

Och jag har fått bajsurinvägsinfektion :(

2009-09-20 @ 01:55:32
URL: http://agustavson.blogspot.com
Postat av: Malin Å

saknar dig också. men den här tiden kommer gå fort och du är snart här igen ;) ha det underbart så länge. och vi kan ju prata massa på internet :D<3

2009-09-20 @ 13:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0