Känsloladdad dag!

Som sagt det har varit en mycket känsloladdad dag, och jag måste säga ett stort tack till min älskade mamma som stöttat mig väldigt bra idag, TACK<3

Igår hände det någon som gjorde mig upprörd, ledsen, rädd, jag vet inte vad.
Av olika anledningar vill jag inte säga vad som hände men inget hände oss personligen fysiskt så ta det lugnt.
Dessa känslor samlagt med hemlängtan gjorde min dag dålig. och det blev inte bättre när jag skulle säga att jag inte var kapabel att gå med ut med mina kompisar och fira en kompis födelsedag, och nu i efterhand ångrar jag det inte. För jag mår mycket bättre nu och har fått tillbringat tid med min värdfamilj

Det är jätte viktigt att göra detta, även om man känner att helgerna är till för att spenadas med sina vänner, men jag har nu insett att det betyder väldigt mycket för familjen att ens au pair är hemma med dem på helgerna också, min värdpappa undrade om de skulle dressa upp barnen för att jag var hemma med dem och åt middag på en lördag. Men han skämtade mest då, men han var glad att jag var hemma.
 Tänk på det ni au pairer här ute i världen, spendera gärna tid med er värdfamilj på helgerna, det är en annan känsla än att vara hemma på en vardag.

Jag har varit väldigt känsloladdad idag, jag vet inte varför, jag tror att jag hade lite hemlängtan också på alla känslor från igår, och lite sömn, jag sov 5 timmar inatt.
Något jag gjorde för att bearbeta detta var att jag pratade med min mamma nästan hela dagen och det kändes skönt för mig, sedan försökte jag tänka att detta kommer bli bra igen , det är bara idag det känns jobbigt och imorgon kommer en ny dag och nya känslor och allt är bra igen. En annan sak jag gjorde var att skriva brev till mina två bästa vänner hemma i Sverige, efter det kändes det bra att skriva till dem och det kommer bli kul om de skickar svar tillbaka:) Det hoppas jag;)

Men alla personer är olika så jag vet inte hur man ska bearbeta hemlängtan, det får man nästan känna själv vilket som är bäst. Jag har kommit fram till att prata med min familj på skype eller något liknande hjälper mig och försöker tänka på något kul som ska hända snart.

Nu ska jag ta och titta lite på grey´s anatomy avsnitt som man kan se gratis på tvn:P underbart:D

Ha det bra allihop<3
saknar er<3


Kommentarer
Postat av: Ulle

Lugnoro för att ladda batterier är bra att få ibland. Vara med familjan o se hur de gör med barnen kan vara bra att ha i bakfickan om det kör i hop sig. Som jag gör på inskolningarna.

2009-09-27 @ 08:51:27
Postat av: mormor

Det är inte lätt att vara långt borta men du klarar det även om det är jobbigt.! Se mejlet jag skrev

2009-09-27 @ 15:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0