Ibland är det bra att vara ego

Det är viktigt att göra det man själv vill i första hand än att göra saker man egentligen inte vill bara för att vara snäll mot kompisarna, jag har råkat ut för detta många gånger, att jag inte vill göra kompisen ledsen och därför gör jag den saken hon/han vill.

Har alltid haft problem med det under hela mitt liv, men du har jag kommit fram till att jag måste sätta ner foten och säga nej. Det gjorde jag igår mot en kompis, men först lite oväntat svar, men det löste sig tillslut dock tror jag, men jag sa att det vore bra om vi tog en paus från varandra lite.
Berättade även att jag inte ska åka med till Miami över nyår, för jag vill inte spendera 4 dagar utan en av mina semesterveckor i en bil, det blir för mycket.
Så nu är planerna att kanske åka till New York och Julia =) eller så ska jag åka med min värdfamilj till lägenheten i Florida, vi får se vad planerna är.

Det är jätte tråkigt att man kanske mist en vän, men tänk på detta, att om man mister en har man ändå några kvar, det är tråkigt att säga så, men det är den hårda sanningen.

Jag och Julia har haft en disskution att man har blivit så mycket mognare när man varit här, och ändå har vi bara varit här i lite mer än 2 månader, tänk då hur vuxen och tråkig man kommer vara när man kommer hem?
Eller är det så att man blir vuxen och tråkig? eller blir man mer barnslig när man kommer hem?
Det är svårt att veta nu, men jag tror att man kommer vara mer mognare och tänka mer innan man fattar beslut, och kanske kommer mer vara ledarrollen i gänget, för att man kanske är mer mognare?
Vem vet, det återstår och se. Jag vet i alla fall att det kommer bli grymt kul att komma hem =)

Puss och kram <3


Kommentarer
Postat av: Ulle

Vuxen o tråkig? Jag som är så rolig... Du har säkert mognat och ser livet på ett annat sätt när du kommer tillbaka.

2009-10-20 @ 09:48:09
Postat av: mamma

Det finns ett talesätt " Mister du en så står det 1000 åter". Jag har sagt det tidigare till dig, du har ett hjärta av guld.

2009-10-21 @ 21:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0