Spännande historia

Nu ska jag allt ta och berätta vad som hände med mig och min resa, dock är inte resan över, sitter nämligen på bussen påväg till New York och Julia, "friheten" vet inte vilka ord man kan beskriva denna resa, men den kommer så lägligt och jag längtar grymt tills jag kan få krama om julia och dela med mig av allt och höra på allt hon har att berätta för mig =)

Jo såhär börja hela historien, först var det med att mina värdföräldrar sa att jag inte kunde sluta kl 1, för att jag va sjuk onsdag och halva torsdagen och det innebar att dom missade jobb. och det kunde dom inte göra mer.
Vilken jag kan förstå nu, men när dom sa det igår var det väl lite svårt att förstå det.
Men det var inte mer med saken, jag jobbade idag till 5 och vi hade en jättebra dag, tjejen var som sagt på playdate så jag spenderade tid med killarna, det var jätteroligt, vi lekte kurragömma, lagade mat och gjorde en banderoll för den lille pojken som fyller år i helgen =) Han blir 2, så stor så ^^

Aja tillbaka till ämnet igen, jag hade bestämt med en kompis att han skulle komma och hämta mig för att köra mig till metron kl 5. jag stod snällt och väntade inne i huset och var beredd att åka, men ingen dök upp, jag ringde hem till han ( han har ingen mobil) han hade inte åkt än, men han sa att han skulle åka om 5 min, han var tvungen att göra en sak. Jag gick med på det och snällt stod och väntade igen. Tiden gick och den blev mer och mer, jag ringde hem till han igen, och hans värdmamma sa att han redan hade åkt, och det är 5 min mellan våra hus, så jag började bli lite orolig och aa vart är han??
Snäll som jag är väntar jag, och tiden tickade iväg, jag börjar se min resa till new york rinna ut, jag ringer Julia och berättar om allt, hon säger att hon väntar på mig, spelar ingen roll vilken tid jag kommer, då lättade det lite i hjärtat iallafall.
Jag ringde en gång till till min kompis, värdmamman visste inte vart han va, då tog jag beslutet att beställa en taxi istället, så det hela slutade med att jag fick betala 40 dollar för taxin till metron, och från metron gick jag till platsen där bussarna skulle avgå från. Men då var ju problemet att jag inte hade någon biljett?? för jag var sen och allt, men det ordna sig i alla fall, jag kunde köpa en biljett direkt på bussen, och nu sitter jag som sagt här och väntar på att anlända till New York, och förhoppningsvis lite och äta, börjar bli hungrig, (mamma, jag hade med mig frukt och lite och dricka så att du vet:P )

Oj va långt inlägg det blev denna gång, hoppas ni klara av det :P
Vi har inte planerat så mycket att göra, vi sa att det räckte bara att vara med varandra och prata, men vi ska troligtvis åka in till new york city imorgon och hon ska visa mig dom mest kända platserna och så. Hon bor ju 1 timma utanför new york. Så inatt när jag anländer ska vi åka 1 timmes tåg hem också.

Detta kommer bli en toppenhelg vet jag =)

Ni får ha en underbar helg vad ni nu gör :)
Kramar

Kommentarer
Postat av: mormor

Du löste det iallafall på egen hand! Du ser att du kan ;)Hoppas nu ni får en kul helg.Mamma pappa o Fredrik åkte precis iväg till GeKås för att handla. Vi får se hur mycket dom kommer hem med.

2009-11-14 @ 10:26:21
Postat av: Ulle

Var tog kompisen som skulle skjutsa dig vägen?

2009-11-14 @ 12:08:48
Postat av: Lena

det låter så spännande allt du gör, tänk om man fick uppleva det du gör och vara ung på nytt det vore inte dumt. Jag hoppas dina dagar är roliga och du lär dig en massa nytt. Saknar dig kram på dig

2009-11-15 @ 11:17:10
URL: http://www.nogg.se/familjensport

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0