Roadtrip till Ohio ! :)

Nu tänkte jag ta och skriva lite vad som hände under min helg =) Detta kommer bli ett mycket långt inlägg, så var beredd på det! :)

Kl halv 9 på fredagkväll kom Nanti och hämtade mig, jag hade min packning med mig och vi lasta in det i bilen och åkte hem till henne, där tog vi lite och åt och packade in lite drickor och annat som vi behövde under resan, sedan gick vi ner till hennes rum och sov till klockan halv 3, då vi gick ut till bilen och börja vår resa :)
Det är mycket lättare att köra under natten, mindre trafik :)

Vi kände att vi blev båda väldigt trötta så vid 5 ställde vi oss utanför mc donalds någonstans och tog en tupplur i en timme, tog lite "frukost" och sedan rulla vi vidare mot ohio.
Vi kom till ihop 8.45. jag körde de 2,5 timmar i slutet, vi körde och kollade upp vart stället var.
Sedan åkte vi till mc donalds och lånade deras toalett för att göra oss i ordning lite.


Vi åkte in till staden och hittade en mycket bra ställe att äta på :D


Vi båda tog denna goda hamburgare



Efter måltiden var vi vääääldigt mätte, vi gick runt i staden och kollade lite, jag köpte även ett par jeanse, en handväska, den andra gick ju sönder när jag var hos Julia ^^ hehe
Och sen köpte jag, en lång kofta kan man säga? jag vet inte :P

såhär ser den ut :P här är jag på bron över till kentucky :P

efter shoppingen åkte vi just till en av broarna, det var en väldigt fin syn, som ni ser i bakgrunden på kortet.
Vi gick över bron och tog massa kort och gick lite i kentucky. Där såg vi även massor av cheerleaders, och då hade det precis avslutats en stor tävling i cheerleading, så som i bring it on ^^ Synd att det var slut redan tyckte vi båda.

Lite bilder från bron:





När vi kom tillbaka till bilen hade vi 2-3 timmars tills monstertruck showen skulle börja så vi bestämde oss för att åka till en fin park vi sett inne i smeten av stan så vi åkte dit, tog en filt och jag läste inför körkortet. Nanti gick runt med min systemkamera och tog kort, kommer lägga upp massor av bilder på facebook för ni se vill se.

Efter ett tag gick solen ner och det börja bli kallt, vi åkte till arenan vi skulle se showen, och vi sminka oss lite snabbt och sedan såg vi att det var en mostertruck ute på parkeringen, och det visade sig att man kunde få åka med på den för 5 bucks, = 35 kr. ooh shit va kul det var :P vi satt på monstertucken ibak, dom hade gjrt iordning med säten och bälten där, och vi åkte över en bil och svängde skarpt och allt =D det var en upplevelse ska jag säga :P
och dom är rätt grymt stora.

Vi gick in i arenan och väntade på att vi skulle få släppas in till våra platser, och innan showen började kunde man få gå ner på "planen" eller vad man säger och se truckarna och ta kort och få autograf av förarna =)
Vi tog massa kort och prata med förarna lite och sedan gick vi till våra platser och var redo för showen.
Och det var riktigt coolt att se dessa monster köra, dom hade 3 del tävlingar, en var att hoppa långt, en var hoppa långt och högt, sedan var det frikörning.  Riktigt mäktigt :D




Efter showen åkte vi och åt på en restaurang vi försökte komma in på dagen men det var över 30 min i kö, men då tog vi den nu på kvällen istället :D maten var jättegod =)
efter det åkte vi och sov, och på söndagen vaknade vi vid 8 och vi började vår resa hem :D

Tog en liten paus vid 9.50 för att tanka och för att äta lite frukost och göra oss iorning lite, och kände oss mycket piggare efter det :D
Tog även ett stopp till vid 2-3 tiden för att käka lite och sedan var vi hemma i south riding, virginia vid halv 6 tiden, väldigt trötta med glada över en bra helg :D

När jag kom hem och packat upp och allt tände vi vår brasa ute och jag satt med barnen i knät och njöt av värmen från elden och vi pratade om min resa och vi gjorde även (machmallows?) med kex och chocklad, föräldrarna var ute också. det var ett bra slut på helgen =)

Hoppas ni hade en bra helg också :)


Staffan, hoppas att du kan läsa mina inlägg nu, jag har ändrat texten till större, jag vet att det kan vara svårt att läsa mindre texter när man passerat 40 års gränsen. Hoppas detta hjälper dig. Kramar


Kommentarer
Postat av: Cecilia

JAg vet inte, jag har inte riktigt orkat ta tag i det faktiskt... Men kanske i januari en helg med Manhattanville, eller vad colleget här nu heter. Och sedan kanske en annan kurs på silverbay i April.

2009-11-23 @ 20:32:44
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: mormor

Det verkar som ni haft kul när ni var borta. Jag fick ju läsa om resan nu när min Skype inte ville jag skulle höra dig prata. Hoppas vi kan fixa till den så vi kan prata lite också

2009-11-23 @ 22:11:11
Postat av: Ulle

Vad lätt det var att läsa om din underbara helg. Vi har fått mail från Alex. De hade det bra skrev han men det regnade så någon sol hade han inte sett än.

2009-11-24 @ 06:24:08
Postat av: mamma

Det verkar som om din resa varit bra och avslutningen på helgen slutade mysigt.

2009-11-24 @ 07:27:36
Postat av: Angelica

Lät sin en mycket rolig resa :)

Saknar dig vännen <3

2009-11-24 @ 16:35:29
URL: http://agustavson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0