Måndag!

Jag överlevde dagen med att jobba som vanligt igen^^ fast min lille pojk är väääldigt förkyld så min dag bestod mest av att springa och torka snuva från han, men han var söt haha speciellt en gång, han la sig på golvet i kontoret och vår konversation var följande:

Jag : ******* what are you doing?
***: sleeping..
Jag : are you sleeping on the floor?
***: yes,

Haha det var rätt gulligt och väldigt raka svar,
Det är rätt roligt att se han växa och lära sig saker. Han är väldigt avancerad för sin ålder och kan väldigt mycket, han vet hur man ska bilda rätta meningar och han förstår olika situationer och allt sånt, kan inte sitta här och skriva vad han kan och inte för det kommer bli jobbigt och långt^^

Men det är väldigt kul att se att han går frammåt i hans utveckling och att jag vet att jag är ett stort bidrag till det också i och med att jag lever med han 8 timmar varje dag om inte mer.

Aja nog om det, ikväll ska vi göra något med Samantha som åker hem till Brasilien imorgon, hennes år är över :(
Tror vi bara ska mötas på Panera bread eller något sådant och sitta och prata och ta det lugnt.
Väntar på svar från Nanti om vad som händer.


Har även fått lite tankar på vad jag vill göra efter mitt år här som au pair, just nu känner jag att jag inte är redo för att tillbringa 3 år på skolan igen, utan vill göra något kul i mitt liv mer, min första tanke var att jobba på kryssningen som jag var, men jag läste lite mer nogrannt och man var tvungen att vara 21 år för att jobba där. Jag är ju bara 20 nästa år, så den tanken gick inte så bra.
Men då kom jag på att man kan jobba för fritidsresor eller något sådant bolag. Då vill jag helst vara i ett varmt land =) haha och ta hand om barngrupper och annat, för det är verkligen jätte kul att resa och man utvecklas så mycket.

Men då finns ännu ett problem, att jag saknar ju alla mina kompisar och familjen där hemma, det är det som är hindret just nu. Detta är dock bara en tanke men man vet aldrig vad som händer i framtiden, men jag vet nog väldigt klart att jag inte ska börja läsa nästa år, utan försöka fixa ett litet jobb och sedan ut och resa igen.

Kan säga att jag ska till New York den 13-15 november =) äntligen :D ska åka och bo hos Julia =)
Det är grymt mkt som vi saknar varandra och nu längtar vi båda jätte mycket för att se varandra.
Jag ska prata med min värdpappa om jag kan få sluta lite tidigare på fredagen så jag kan åka, så slipper jag komma så sent till Julia och vi kan göra stan i New York, låter väldig bra =)

Har även fått en förfrågan om att åka på en 4 dagars kryssning med Nanti i April, ska kolla över detta också, det är väldigt mycket pågång nu känns det som, men det är kul att det händer saker i mitt liv.

Och ni där hemma, ni betyder grymt mkt för mig och jag blir jätteglad när ni säger att ni saknar mig och att jag betyder för er, det stärker mig TACK så mycket allihop<3
Ha det underbart

Kommentarer
Postat av: Anonym

Passa på att resa och jobba nu. Plugga kan du göra senare i livet. Det gjorde jag och det gick ju bra, eller hur?

2009-11-03 @ 06:51:15
Postat av: Susanne

Hej och tack för din fråga, just nu har jag så många uppdrag att jag inte kan ta mig an fler. Men återkom gärna!



Susanne

2009-11-03 @ 08:01:31
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: mormor

Lär du honom lite svenska också? Du får sjunga svenska barnvisor med honom Lär honom någon som ni kan sjunga i jul. Det stora barnen kanske kan lära sig någon julsång att spela



2009-11-03 @ 10:41:43
Postat av: Ulle o Coffe

Det är tid kvar innan ansökningar ska vara inne till högskolan, det går att ändra sig senare också.

ha det roligt nu och ta det andra senare.

2009-11-03 @ 17:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0