Kryssningen !

Det kanske är många som väntat på detta inlägg, äntligen kommer det, jag ska berätta om hur det var på kryssningen.
En varning är att detta inlägg kan bli väldigt långt. Men dock kanske roligt?

Denna fantastiska resa började men att på lördagmorgon kl 6 åkte vi till flygplatsen och Nanti var med och skulle ta hem bilen, hon tog även hand om hundarna undertiden vi var borta och hämtade oss igen.

Vi kom till flygplatsen och tog lite frukost där och sedan tillslut ett flygplan till orlando flygplats i Orlando.
Och där möttes vi av en helt annan natur och det var varmt och skönt. Det var palmträd och grönt och soligt, helt underbart.
Vi satte oss på en buss som tog drygt en timme som tog oss till hamnen där vårt stora skepp eller vad man säger stod. Det var massivt och grymt stort. Vi sa till varandra, "Titta detta ska bli vårat hem i en vecka ! " fast dock på engelska^^
Allt med papper och annat gick bra för mig och för alla andra, vi fick en kort som gick till våra rum och som vi även kunde handla med och det var mycket viktigt att vi inte tappade bort detta.
Jag fick även tjejens kort så att jag kunde komma in i deras rum då jag skulle jobba.

Denna första dag gick i stort sätt ut på att se hur båten såg ut och rummet och allt. Jag missade dock välkomsföreställningen för att min lille pojk sov så jag var tvungen att se till han när han sov, men familjen var uppe och såg allt och tog kort så att jag kunde se, sedan efter en stund kom pappan in och sa att jag kunde springa ut och titta och se hur allt såg ut uppe på 9 och 10onde deck. Det var helt underbart ska jag säga.

Det kommer vara omöjligt att visa så mycket bilder som jag vill, men för ni som har facebook kommer jag att lägga upp väldigt mycket bilder där så ni kan se. Men i slutet av detta inlägg kommer jag lägga upp några så ni kan få en liten bild hur det såg ut.

Efter när familjen kom tillbaka hade jag jobbat klart för dagen, och vi bestämde att jag skulle börja jobba vid 12 nästa dag.
På söndagen vaknade jag och gjorde mig i ordning för att gå upp i solen och äta frukost, frukosten var väldigt god, en stor buffé med allt du kunde önska. Allt ifrån färsk frukt till donads och allt där emellan.
Gick upp på tiondedeck och satte mig och njöt av solen tills det var dags att börja jobba.
Denna vecka har inte vart så ansträngande angående jobb. Har mest jobbat när pojken sovit och det betyder att jag kunnat sitta ute i solen på balkongen och läsa eller bara sitta och njuta eller se på tv och se till att allt är okej med pojken.

På måndagen började jag vid 2 tiden, och innan det hade jag frukost som vanligt och lite tid i solen, men sedan gick jag till en stor biosalong och där var den en kvinna som hade en föreläsning om disney och hur det går till när dom ska göra något, det handlande mest om de olika nöjesparkerna, hon var själv en grafiskdesigner, och har jobbat med walt disney, Det var lite coolt att vart med om det, Jag återvände även på torsdagen då hon pratade om hur de 5 olika slotten kom till och hur dom tänkte, och hon kände igen mig^^ Det var lite kul.

Sedan har vi även besökt 3 olika öar, en på tisdag, det var st. Martin och det var helt underbart fint, det fanns olika stränder och smågator med olika butiker, vi spenderade först lite tid med att gå runt i byn och se vad som fanns, men inget lockade mina ögon här, men sedan gick vi till stranden och vi spenderade kanske 2-3 timmar där, och under den tiden blev jag väldigt solbränd :(
Tillbaka på båten hade vi middag på restaurangen för dagen, kommer dock inte ihåg vad jag åt, men jag tror det var kyckling^^
Det går till såhär att man har olika restauranger för olika dagar, det är redan bestämt vilken du ska gå på vilken dag. Och man har samma servitörer under hela resan, det gör att man lär känna varandra och dom vet om man har några speciella dieter eller allergier vilket gör det väldigt enkelt för båda parter.
Vi hade väldigt roliga och trevliga servitörer. José och Ardian.

På onsdagen var vi på en annan ö, dock gick jag inte av båten för jag var dålig efter tisdagen, jag mådde dåligt och min rygg och axlar brände jätte mycket, hade en väldigt dålig huvudverk och allt, så jag försökte stanna inne så mycket som möjligt och ingen sol för mig denna dag.Jag tog väldigt fina kort över ön. Pojken och pappan tog en promenad på ön och mamman och de stora barnen åkte ut på en katamaran och snorklade och det var en väldigt rolig och vacker tur sa dom.
Jag började jobba kl 3 denna dag, vilket var väldigt skönt.
Även denna dag var det piratnatt på skeppet, och kl 9.45 på kvällen började piratpartyt på deck 9. Alla barn och även några vuxna spelade ett typ av wii spel på en stor tv, och det gick ut på att man var Jack Sparrow och man skulle akta sig från kanoner som sköts mot skeppet och allt, sedan var det lite dans, och tillslut kommer Kapten krok ner från ett av "tornen" på skeppet ner från ett rep och allt slutar med ett stort fyverkeri från båten upp i luften. Det var väldigt vackert.
Senare på kvällen gick jag till en bar och där var det en tävling om vem som hade den bästa halloweenkostymen, vilket var väldigt roligt att se vad folk klädde ut sig till. det var allt från hundar, tekanna från skönheten och odjuren, till mussepigg domino.


Torsdagen var en dag på havet, och vi var i solen, lekte och det hände inget speciellt, eller jo just måste berätta, att fyra kvällar var det en stor show, en show av disneyfigurer och allt, kan inte förklara så bra, men jag burkar jobba under tiden dessa shower är, kl halv 9 på kvällen, men denna kväll var min värdpappa trött och han sa att han skulle ta pojken till sängs och att jag inte behövde jobba, vilket gjorde att jag kunde gå och se en show, det var helt otroligt fint och helt underbart, denna show handlande om "when the drem comes true" Jag var så glad över att jag hade möjligheten att se en show. De stora barnen valde att gå och se en 3D film och mamman var med dom, fattar inte varför dom valde att se en film som dom kan se igen framför en show dom aldrig kan se igen, men men deras val. Jag gjorde det rätta valet och se showen =)
Efter showen gick jag till en av barerna och där var det en komiker som var hur rolig som helst, han var buktalare.

Fredagen var den dag alla längtat på, det var då vi skulle komma till disneys egna privata ö, med en underbar strand, bbq buffé massa olika aktiviteter att göra. Det fanns allt man ville ha på denna ö, helt underbart, vi önskade att man skulle fått ha två dagar här på denna ö. Här spenderade jag väldigt mycket tid med att leka med de stora barnen vilket jag inte hade gjort så mycket under veckan, för de har varit med i en barnklubb där de har spenderat väldigt mycket tid och har haft väldigt kul.

Så det var väldigt roligt, vi lekte i vattnet, vi gjorde sandslott m.m.
Och påvägen tillbaka till båten ville jag och den stora pojken rymma bort och stanna på denna ö, men det fungerade inte riktigt så tyvärr.

Lördag morgon var den morgon vi aldrig ville skulle komma, men allt roligt har tyvärr ett slut, vi gick upp och hade frukost och gjorde oss iordning för att åka hem. Vi tog bussen igen till flygplatsen i Orlando, resan är dock inte slut för när vi kommer dit har dom överbokat vårat flyg och ger oss en möjlighet att få åka hem vid 5 istället för två och vi får bättre platser och även 5 gratisbiljetter ner till Florida, och vi tog detta och stannade kvar några timmar till. Men det gick bra och vi kom tillslut på planet, men då hade vi ett problem till, vi hade inte med oss Nantis nummer, hon hade som tur ringt min värdmamma och vi fick kontakt med henne, men hon blev stoppad av polisen två gånger på väg till flygplatsen!
En gång var för hon körde för fort från hennes hus till mitt för att hämta vår bil, och den andra gången var för alkoholtest på en stor väg. Så det tog tid, så vi väntade över 1 timme på flygplatsen för alla och vi blev mer och mer frusterade och trötta och vi ville hem. Vi kom hem vid 9 tiden och gjorde lite pizza och började ladda tvättmaskinen från alla kläder från veckan.
Jag gick till sängs vid halv 11 och jag tackade nej till att följa med och fira halloween för jag var som sagt väldigt trött och jag hade huvudvärk. Är lite "ledsen" över att jag missade halloween som är så stort här i USA, men och andra sidan har jag fått tillbringa en vecka på en underbar kryssning i Karibien, vilket jag föredrar mer.

Har även fått lite shoppat på båten, det blev en klocka, klänning, kapsylöppnare, en liten mussepigg, present till Angelica, och lite vykort.

Måste berätta att varje kväll gjorde dom som städade rummet olika figurer av handukarna och städaren i min värdfamiljs och mormor och morfars rum visade mig hur man gör en apa och en dinusarie =) men jag vet inte riktigt om jag kommer ihåg helt hur man gör men, det var väldigt roligt att han visade mig hur man gjorde=)

Man kan inte beskriva i ord hur denna resa har varit men jag har nu gjort ett försök och hoppas att ni gillade det =) Här kommer lite bilder från resan:

  






  


 Ser ut som en väldigt bra ställe att vara au pair på :)


Hejdå paradiset, alla som var med under resan är här på kortet=)

Tack för mig denna gånger, ha det underbart =)


Kommentarer
Postat av: mamma

Det var roligt att få läsa om resan också även om jag visste det mesta resan. Lite synd att du missade Halloween men jag håller med om att kryssningen verkar bättre. Du kan ju åka och hälsa på familjen när det är Halloween ett annat år.

2009-11-02 @ 07:15:26
Postat av: Malin

det låter helt underbart sofia. förstår att du hade det bra där :) <3

2009-11-02 @ 08:07:18
URL: http://ihopegoddiefet.blogg.se/
Postat av: mormor

Det verkar att ha varit en trevlig o kul resa du gjort. Vilka minnen du har fått för livet!

2009-11-02 @ 10:25:07
Postat av: Ulle o Coffe

Vi är avundsjuka på den härliga resan du gjort!

!!!!!!!!!!!!!

2009-11-02 @ 19:21:27
Postat av: hanna

såg inte helt fel ut:O

2009-11-04 @ 17:28:02
URL: http://hpii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0