Alla har vi olika bakgrund.

Måste säga att det är rätt intressant att vara Au pair, man får ta del av så mycket, både konstigt och roligt, bra ja allt vad man kan komma på.

Hade en disskution med en kompis, och vi pratade om våra hemland och om hur det var. I hennes land är det väldigt vanligt med 2-3 inbrott med pistolhot och till och med våldtäckt och mord i VECKAN, ja ni hörde rätt, i veckan i hennes stad. Medans i Sverige är det inte alls så, visst det förekommer mycket kriminalitet och sådant i Sverige också men inte alls på samma sett.
I hennes land kan man betala poliserna för att "tappa bort" polisrapporten och inget kan hända i rätten senare. För dom är så dåligt betalda.

Det är en helt annan kultur och en annan sak att det var en tjej som sålde lägenhet och bil, hennes mamma är bortgången från 1.5 år tillbaka och hon har nästan ingen kontakt med sin pappa och bror, men ändå kom hon hit, hon sålde allt hon hade för att komma hit som au pair och bort från livet där hemma. Medans jag åkte hit för att ha ett litet avbrott i mitt liv och se världen lite och växa som människa.

Ibland känner man sig dålig när vi har det så bra som vi har det i Sverige när man hör hur ens kompisar har det där hemma. Men livet är inte rättvist som min pappa och mamma säger. Det är inget man kan göra åt det, men vi alla älskar våra länder och vårt hem ändå som vi sa.

det var några "visa"? ord från mig denna gången, hörs senare



Bästa vännerna här, dock är Patrizia (till höger) hemma i Tyskland igen :(


Kommentarer
Postat av: mormor

Att livet inte är rättvist har mamma ofta fått höra av mig. Vi får göra det bästa vi kan av det

2009-11-05 @ 22:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0