Besök i huvudstaden

Nu är jag och mamma tillbaka hemma i lidköping från besök i Stockholm.
Jag skulle gå till ambassaden och sedan ett informationsmöte med EF.
Vi har haft en bra resa ihop och vädret har varit underbart=) ibland lite varmt^^

På ambassaden fick man först gå igenom en tull och sedan gå in i en byggnad, och skicka in alla papper till en person genom en lucka. Sedan var det bara att sitta ner och vänta på att gå fram till en lucka. Och där skulle man ta fingeravtryck av både vänster och höger hand och sedan tummarna^^ detta gick på ungefär en halvtimma alltihop.
Jag som hade hört att det tog jättelång tid.
Under tiden jag var där inne satt mamma ute i gräset och väntade.

Vi hade sedan ca 3 timmar på oss att gå på stan och äta lite innan vi skulle på mötet kl 1 på EF.
Det blev allt lite handlat xD jag köpte ett linne, tröja, och en klänning. sedan fick jag även ett regnställ utav mamma. Som lite betalning tillbaka betalade jag hennes mat^^ visserligen täckte inte det upp hela summan jag fått men aa ändå.

Väl inne på mötet var det jäääätte varmt och många au pairer. Vi fick först en timmes presentation som handlade om allt möjligt, allt ifrån hemlängtan till körkort i usa. Efter detta delade vi upp oss i 3 grupper och hade lite frågor och sådant som vi diskutera.

Nu längtar så mycket till att få åka iväg nu=D
Allt verkar vara så kul, men samtidigt kommer det vara tufft som vi pratade om på mötet.

Nu när jag kom hem så tittade jag om jag fått min flygbiljett och det hade jag:P
Jag kommer att åka kl 07.30 den 10 augusti:)

Nu ska jag ut med Malin, vi ska nog ta ett nattbad senare:)

Puss och kram=)

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag tycker också att det var trevligt men varmt i huvudstaden. Vi får boka in en mor/dotterhelg när du kommer hem nästa år.

2009-07-17 @ 22:37:08
Postat av: Lena

Det låter som om det är mycket info om allt och lite till. hoppas nu förväntningar infrias och att allt blir bra.

2009-07-18 @ 16:32:53
URL: http://familjensport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0