Studenten?:)

Idag fick vi våra kläder som vi beställt inför studenten=)
Vi hade en blå tröja där det står delagardie på och ibak står det bf3a,
Jag ångrar nu att det inte står student 09 någonstans, men men det är skönt iaf=)
Hoppas att byxorna passar bara men det tror jag, jag provade tröjan snabbt i skolan och det passa:)

Nu ska bara fakturan komma hem så man får betala oxå, sen väntar man på att man ska få sin studentmössa också,
men jag har ingen aning om när den ska komma? Är det någon annan som vet?

Det är ändå rätt sjukt hur mycket sakerna till studenten kostar, för kläderna kostar mellan 500-600 kr som vi beställde nu, lixom en tröja och ett par byxor, aa okej sedan är det mössan som kostade nästan 700 för min del. Och för ett tag sen köpte jag en balklänning och väska för 2700 tror jag att det blev. En klänining till utspring och skor måste jag även skaffa mig, det är massor av saker man ska köpa inför studenten.
Men det är kul att man äntligen ska få göra det snart=D
Jag längtar jätte mkt, för efter det är det lite arbete på scan och sedan åker jag till USA=D=D

Idag ska jag sola lite nu hade jag tänkt, och sedan ska jag åka med och hjälpa Angelica på hennes jobb=)
Hoppas ni får en bra dag=)
Kramar


Kommentarer
Postat av: Andreas

Trevligt :)



Hoppas du haft en underbar tisdag och att du kommer få en grym kväll! Ha det bäst nu.

2009-02-17 @ 17:30:35
URL: http://andreasarzen.blogg.se/
Postat av: jojo

kostar verkligen skit mkt asså... o ja e hel pank just nu asså... har typ 60 spänn på mitt konto asså...

2009-02-17 @ 17:38:36
URL: http://mizkyss.blogg.se/
Postat av: Mattias, KAKHUSET

Oj vad tidigt =) Sjukt kul ju! själv fick vi våra kläder typ bara några dagar innan studenten :)

Hälsningar ifrån kärleksbloggen KAKHUSET

2009-02-17 @ 20:40:52
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Jannica

Många inser inte hur mycket utgifter man faktiskt har i och med studenten. Klänningar, skor, väskor m.m. ska inhandlas, det blir x-antal tusenlappar! Men oj vad jag kan längta tillbaka ibland. Det var en alldeles speciell tid, så ta tillvara på den... (och nu låter jag som om jag är 50-år gammal haha)



Vad roligt att du är påväg till USA! Vilken arrangör åker du med? :)

2009-02-19 @ 02:36:35
URL: http://missjannica.blogg.se/
Postat av: Mormor

Ja, det är dyrt att vara tjej och ta studenten! Du behöver kanske tom ha 2 par skor ett till studentdagen och 1 par till balen. Köp kläder till utspringsdagen som du har nytta av sedan!

Kram mormor

2009-02-19 @ 12:35:16
Postat av: Sandra

Det där med studenten är så olika från skola till skola, ni har utspring ser jag. På min skola har vi ett studenttåg där vi går genom stan osv :)

2009-02-22 @ 10:21:12
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0