Florida :)

Som sagt jag åkte till florida i lördags natt vi 4, och det var snöstorm, så vi var lite oroliga i början. Vi blev typ fast ett tag det tog oss 2 extra timmar, för vägen var så dålig och man kunde inte se och bilar låg i dikerna det var nästan över 100 bilar eller något vi såg i diket.
Men vi tog det lungt och allt gick bra, men det var en väääääldigt låg resa dock, det tog oss 20 timmar att komma hit.
Vet inte varför det tog så långt, men vi blev som sagt sena de 2 timmarna och sen så gjorde vi rätt många småstopp och aa det plockar ju tid.

Men vi kom till lägenheten där mamman och den lille pojken redan var, kl 12 på natten tror jag att det var, vi gick direkt till sängs.

Söndagen åkte mamman, pappan och lille pojken till IKEA för att köpa lite saker, dels en ny våningsäng som jag skulle sova i.
Så dessa dagar har pappan hållt på att sätta ihop alla saker, och vi blev klara med allt idag (tisdag)

Så undertiden de var på IKEA lekte jag med de stora barnen, vi gjorde allt möjligt. Gick runt på stranden, fiskade, gjorde pappersloppor ni vet som man färgar och skriver saker i sen, det är svårt att förklara. Vi lekte med klossar och gjorde stora torn och slott typ.
A jag kommer inte ihåg mer vad vi gjorde, jag gick runt och tog lite kort också, självklart ska jag slänga in några bilder här så ni får se.

Igår måndag lekte vi runt både inne och ute med alla tre barnen och jag och den stora pojken har spelat biljard ett antal gånger, och igår kväll efter vi vart ute och ätit, (dock tog det jättelång tid att få maten, men den var god) gick vi och spelade biljard och vi blev väldigt oseriösa den andra omgången vi spela, men vi hade en väldigt kul tid tillsammans.

Idag tisdag, så har vi också lekt på stranden, vattnet är dock väldigt kallt. Tog även alla barnen för en promenad, de stora barnen tog deras scootrar och jag tog den lille i barnvagnen och vi gick. Det var väldigt kallt i början på dagen men senare blev det väldigt varmt och skönt, och vi provade poolen idag, jag och alla killar. Tjejerna åkte och köpte mat och lite skor och annat.
Vi åt mat och nu sitter jag här och skriver lite om hur jag haft det, mamman går om kring och plockar lite och pappan och de stora barnen tittar på film ^^

Och imorgon är jag ledig :D bara för att jag jobbat rätt mycket nu, det blir så när jag inte har någonstans att gå och föräldrarna har mycket att fixa och greja, men det går bra. Men jag blev väldigt glad när dom sa att jag var ledig, de kommer ta barnen någonstans, jag tror till något zoo, tycktes jag höra något om det men jag vet inte, så jag kommer få vara här själv i lägenheten, så då finns det tid att prata :) men kanske inte alla på en gång då :P

Ska gå och hämta min kamera nu och lägga in bilder så ni ska få se :

stora rummet vi har, det är soffa och tv och längst bort i bilden är ett lite kök, lägenheten vi har är inte stor. dörren ni ser till höger bakom bortet är till föräldrarnas rum

Mitt och barnens rum innan vi fått in sängen.

vyn från vår bakdörr :P ganska bra

De stora barnen. haah coolingar ^^





Detta blev ett långt inlägg men hoppas ni gillade det.
Jag vet inte hur uppdateringen kommer bli, men jag ska försöka hålla er uppdaterade :)

Annars får ni ha en riktigt god jul där hemma i Sverige :D
Saknar er <3



English version :
As you know, I went to Florida on Saturday night at 4, and it was a snowstorm, so we were a bit worried at first. We were kind settled for a while it took us 2 extra hours, the road was so bad and you could not see, and cars were in the ditch there were almost 100 cars, or something we saw in the ditch. But we took it easy and everything went well, but it was a long trip, however, it took us 20 hours to get here.
Do not know why it took so long, but we were told that they 2 hours late and then so we made quite a few stop and it picks course of time. But we came to the apartment where the mother and the little boy was already, at 12 at night, I think it was, we went straight to bed.

On Sunday, drove the mother, father and little boy to IKEA to buught some stuff, and a new bunk bed that I would sleep in. So these days, the father hold way with all things, and we were finished with everything today (Tuesday)
So while they were at IKEA I played with the big kids, we did everything possible. Walked around on the beach, fished, made paper fleas you know which one color and type things in late, it's hard to explain.
We played with blocks and made the big tower and castles. A I do not remember more what we did, I walked around and took a bit too pictures, and of course I'll throw in some pictures here so you can see.

Monday we were playing around, both inside and out with all three kids and I and the big boy has been playing pool a few times, and last night after we where out and eaten, (but it took very long time to get food, but it was good ) we went and played pool and we were very dubious of the second round we play, but we had a very fun time together.

Today, Tuesday, we've also been playing on the beach, the water is very cold. Also took all the kids for a walk, the big kids took their scooters and I took the little one in the stroller and we walked. It was very cold early in the day but later it became very warm and comfortable, and we tried the pool today, I and all the guys.
The girls went and bought food and shoes and little else. We ate food and now I sit here and write a bit about how I had it, the mother goes on around and pick a bit and the father and the big kids watching movies ^ ^

And tomorrow I'm off: D just because I worked a lot now , it becomes so when I do not have anywhere to go and the parents have a lot to fix and stuff, but it goes well. But I was very glad when they said I was on leave, they will take the kids somewhere, I believe, for any zoo, I seemed to hear anything about it but I do not know, so I will be here himself in the apartment, so when there is time to talk:) but maybe not all at once

You can also see some pictures here in this post, hope you enjoy :D


This was a long post but hope you enjoyed it. I do not know how the update will be, but I'll try to keep you updated:) Otherwise, you have a merry Christmas at home in Sweden: D miss you <3

Kommentarer
Postat av: mormor

Lika fina kort som vanligt Lite konstigt att det är "sommaraktigt" till jul. Kul o se hur det ser ut

2009-12-23 @ 16:38:36
Postat av: Lena

Många jul kramar hoppas din jul blir fin jag ska tänka på dig hoppas dina julklappar passar. Staffan och Ahlfred skickar också med en kram.

2009-12-23 @ 17:04:53
URL: http://www.nogg.se/familjensport

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0