Älskar mitt liv här :)

Asså det är vissa stunder man vara vill ha barn ibland, men bara för en stund, dom var vara helt underbara. Men andra stunden vill man inte. 

Idag när vi va på en grej i biblioteket i Ashburn så kom den fram en liten tjej till mig och satte sig i mitt knä utan att säga något typ, hon var mindre än 2 år, och min lille pojk var och kollade på en annan sak ca 2-3 meter ifrån mig, och när han kom tillbaka till mig och såg den här tjejen sitta i mitt knä. Då sa han "get out, get out, it´s my Fia ! "  tjejen flyttade på sig efter typ 2 minuter och då kom han fram till mig och gav mig världens kram.
Är inte det hur gulligt som helst?

Det är sådana här stunder man vill ha barn, men var inte oroliga, jag ska inte skaffa det på länge. Men det är kul att få känna på att vara lite "mamma" nu under ett år, för jag tar ju faktiskt hand om en 2 åring 8 timmar om dagen, och sedan har jag ju en 8 och 10 åring några timmar också :)

Men jag måste bara säga att jag älskar min värdfamilj och jag trivs jätte bra här :)

Jag tycker om detta jätte mycket och det är verkligen ett upplevelse att vara här och en otroligt bra erfarenhet, men ett år räcker tror jag, för jag saknar min familj och mina vänner för mycket. Så jag skulle inte klara av att stanna mer. Det är i alla fall vad jag tänker nu, allt kan ju ändra sig men det tror jag inte i detta fallet.
Det är ju ett bra tecken för er där hemma, att jag vill komma hem ;) hehe

Nu är kl halv 12 och jag måste sova för att orka med dagen imorgon.
Morgondagens planer är att vi ska till biblioteket igen fast med en annan "lektion".
På kvällen måste jag fixa med julklappar så jag ska ta det lugnt hemma och fixa.
Det har jag gjort hela veckan typ, så jag har fått chans att lugna ner lite ^^ har haft det ganska hektiskt ett tag. Men nu är allt bra igen och vi är på rätt spår:D

Längtar tills jag ska åka till Florida, vi bilar ner den 19 jag, pappan, och de stora barnen, den lille pojken och mamman flyger, glömde säga att vi tar med hundarna också :P

Men ajaj, sov gott och ha det bra :D eller god morgon och ha det bra :D


There are some moments you want to have children, but only for a while, Thet can be wounderrful some times but other times you do not want any kids ^^.
Today when we were at a thing of the Library in Ashburn so came  a little girl to me and sat on my lap without saying a word , she was less than 2 years, and my little boy was checking out another thing about 2-3 meters  away from me, and when he came back to me and saw this girl sitting on my lap. Then he said 'get out, get out, it's my Fia! "The girl moved in with the 2 minutes and then he came up to me and gave me the world  biggest hugh.Is´nt that cute? It is this kind of moments you want to have children, but was not worried, I will not get kids in a long time.
But it's fun to be a little "mom" now for a year, for in fact I take care of a 2 year old 8 hours a day, and then a 8 and 10 year old a few hours too:)

But I just have to say I love my host family and I really enjoy my time here:) I like this very much and it's really an adventure to be here and an incredibly good experience, but a year is sufficient, I think, because I miss my family and my friends too much. So I would not be able to stay longer. In any case, what I am thinking now, everything can change course, but I do not think in this case. It's a good sign for you at home, because I want to come home;) hehe Now at halv 12 and I have to sleep .

Tomorrows plans is that we are going to the library again but with another "lesson ". In the evening, I have to get the Christmas presents so I'll take it easy at home . I have done that all week , so I've had a chance to calm down a bit ^ ^ has been quite hectic for a while. But now everything is good again and we are on the right track: D Looking forward to go to Florida, we are leaving down the 19, me, father, and the big kids, the little boy and his mother fly, forgot to say that we take the dogs too : P sleep well and have it good: D and good morning and have it good: D


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag vet ju att du har en härlig liten kille att ta hand om på dagarna. Men jag hörde häromdagen att han kan ha ett "sju-helsikes" humör också. Det hade/har du också :)

2009-12-04 @ 07:22:17
Postat av: mormor

Det är ju skönt när det blir bättre men livet är ju upp och ner antingen man är gammal eller ung. Du vet att du kan o klarar 10 gånger mer än du tror o 100 gånger mer än vad mamma tror:)

2009-12-04 @ 12:29:45
Postat av: Ulle

Tur att livet är underbart ibland. Om du stannar längre än vad som från början var bestämt får jag spara ihop pengar och komma och hälsa på. Vad kan vara bättre än att vara här???

2009-12-04 @ 16:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0