Destination USA!!

Here we go!!!
Jag var ute med Malin hela kvällen tills jag skulle åka morse, 03.15 ca. Flyget gick 7.30 från Landvetter.
Ska säga att det var väldigt skönt att ha bestämt träff med både Julia och Hanna på flygplatsen. Så när jag stod där och väntade med min familj kom det fram en tjej och fråga om det var jag som var Sofia, det var Julia som kom. Vi stod och pratade lite och sedan sa jag hejdå till min familj, det var väldigt jobbigt, men jag försökte verkligen att  hålla tårarna inne för jag vet att det bara skulle bli värre om dom kom ut, och jag lyckades.
Jag såg på mamma att hon var jättenära att få, så det var jobbigt att titta i ögonen, jag förstår att det är jobbigt för henne, (dig mamma) men vi klarar detta och vi får prata på skype och annat=)

Aja åter till resan, vi åkte först till Frankfurt och vi 3 svenskar fick sitta vid varandra på både flygen, vi hade en väntetid i Frankfurt på ca 4 timmar, men vi klara oss igenom det med mycket prat, och kortspel och annat=)
Sen kom den långa flygturen till USA, vi var alla nervösa men oxå nyfikna på hur det skulle vara.
I usa möts vi av en passkontroll där dom var väldigt sega, men allt gick bra och vi kom alla igenom och sedan kunde hämta alla våra väskor.
I USA möttes vi även av en värme av dess like, det var ungefär 35 grader enligt vår busschaufför som vi frågade.
Vi åkte med buss i 2,5 timme tror jag det var till Au Pair Training School i Oakdale.

När vi kom hit möttes vi av en snäll personal som tog hand om oss och sa att vi skulle göra iordning en liten väska med alla våra saker som vi behövde här och sedan ställa dom stora väskorna i ett rum som de låser. vi får tillgång till detta rum vissa tider på dagarna så att vi kan hämta saker om det behövs. Vilket jag behöver^^ jag glömde att flytta med schampoo och balsam, men jag har snälla vänner som lånade ut till mig=)

Vi var på ett snabbt möte om vad som gällde på vårt campus och vad som skulle hända, vi fick även lite och äta oxå, det behövdes kunde jag säga, Sen kom den värdefulla duschen=)
Det var väldigt skönt, och nu sitter vi och skriver detta och ska snart gå och lägga oss för att orka med dagen imorgon oxå:)
Vi har blivit indelade i klasser beroende på vart man bor, jag tror att jag kom i grupp 4 eller så var det 5:P Får ta reda på det imorgon:)
Sen har vi svenskar bestämt att försöka prata engelska, det sa även vår personal att vi måste göra men det är nästan ingen som gör det ändå, men vi ska försöka vara bra på det och visa att vi lyssnar:)

Ha det underbart där hemma så hörs vi senare=)
Många USA kramar från Sofia


Kommentarer
Postat av: mamma

Det verkar som om allt fungerat bra. Ha det bra i New York. Vi hörs!

2009-08-11 @ 10:00:52
Postat av: mormor

Hoppas att du känner dig välkommen till USA!Fösrsök komma igång med engelskan innan du kommer till familjen Då hinner du öva upp dig lite mer! Kram vi hörs via mejl

2009-08-11 @ 13:24:13
Postat av: Lena

Det låter som du kommit till rätta bra, och vad skönt med värme det har vi inte här. Vad bra att flygresan gick bra och att ni kom igenom passkontrollen för dom är ju lite nitiska där...Hoppas du får några lärorika dagar kramar från oss alla

2009-08-11 @ 13:45:58
URL: http://familjensport.blogg.se/
Postat av: Malin Å

Det är bra att du klara dagen eftersom du var uppe så sent med mig. haha. det låter kanon att du har det bra :)

2009-08-11 @ 18:10:42
Postat av: en moster

Tur att inte jag var med på flygplatsen!!!

Hoppas att du har det roligt. Alex säger att du får ursäkta mina kommentarer. Vad menar han med det tro?

2009-08-11 @ 22:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0