första advent idag=)

Ja nu är det inte många dagar kvar tills julafton är kommen, tiden går vääldigt fort.
Idag så va mormor och morfar här och prata och fika lite, sen senare på kvällen kom ulle med familj och drack lite glögg och prata=)
Det har vart en mysig första advent här hemma.

Har även fått två arbeten gjorda idag, är klar med instuderingsfrågorna i historian och även klar med min presentation i engelskan om min och angelicas resa till tunisien=)
Hoppas det blir en bra presentation, men det tror jag=)

Imorrn är det åter tillbaka till praktiken, det var ett tag sen jag var där känns det som, jag fick ju stanna hemma tisdag, onsdag för jag var sjuk, och va även hemma torsdag fredag från skolan. Men nu ska jag åker tillbaka som sagt=)

Jag har kommit på att jag bara har 6 dagar kvar i skolan tills det blir jullov=) Resten av dagarna är jag på praktik och det känns väldigt skönt, jag är så skoltrött så det inte är sant så det känns skönt=)
Men på  ett sätt känns det lite oroväckande oxå, för snart ska jag och angelica iväg och göra vårt projektarbete och det känns som vi har stannat och inte kommit så långt än, vi måste verkligen sätta igång med det snart. vi åker ju den 3 januari till polen=) Så jag får ta och prata med henne och bestämma en tid då vi kan sätta ihop vårt arbete=)

För er som inte vet ska vi sätta ihop en "bok" om Auschwitz (vet inte hur det stavas) och lite om förintelsen, och så ska vi åka och besöka det nere i polen och ta bilder och titta runt hur det såg ut och få information. Jag tycker det ska bli intressant att åka iväg och jag längtar tills vi ska åka. Det är meningen att vi ska ha satt ihop all fakta och gjort klart så mycket som möjligt innan vi åker iväg så efter vi kommit hem så ska det inprincip bara att göra själva boken och sätta in bilder och sådant. Vi får se om vi håller våran plan.
Det var lite info om mitt projektarbete=)

Nu snart ska jag försöka gå och lägga mig och försöka sova, har lite problem med det.

Godnatt<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0